Thursday, April 22, 2010

Kenal Diri

Ada rasa sedih
Ada rasa terharu
mengenang insan ini
yang amat garang di mata orang
tapi hatinya kecil tapi berani

aku berbicara
mulanya aku rasa resah
takut teguranku salah
kuberanikan diri
dup dup jantung ku

tapi akhirnya aku kenali
siapa aku
siapa dia

insan kecil yang berjiwa besar
dalam berani dia ada hati yang suci
menangis bersamaku
sebak aku melihatnya
tidakku sangka
mudah berlinang airmatanya
aduh....

kamu tak hadapinya
kawan.....
jiwa tua itu
merintih rupanya
berdosa aku
selama ini menyampuk bila orang mengata
banyaknya dosa aku
aduh....

aku belajar lagi
jangan mendengar kata orang
terus masuk ke telinga
dan simpan di hati
siasat kawanku
dekati insan yang lemah itu
buat penilaian
jangan..jangan...
jangan dengar hasutan orang.....

No comments: