Monday, December 3, 2012

CINTA KITA-SONATA MUSIM SALJU




Mendengar lagu ini
Airmataku mengalir
Wajah suami yang kurindui
Datang bagai lajunya arus sungai

Mengamit memori semasa bersama
Dan kami akan bersama selamanya
Dan kukuh cinta kami berdua
Bagai Tembok Besar Cina

Membaca lirik lagu ini
Hatiku pilu bercampur bahagia
Cinta kami masih utuh
Dan akan tetap utuh selamanya

Menjelang 7 dec
Ulang tahun perkahwinan kami
Selama 27 tahun kami bersama
bagai baru semalam kami bertemu

Kusimpan kukuh cinta kita
Kupahat pada pelamin kasih
Walau kita selalu terpisah
Perpisahan itu menguatkan cinta kita
Berdua...

Sayang..adakala aku pasrah
Pada tiap perpisahan kita
Yang hanya sekejap
Dan kerana kuat cinta kita
Aku juga kuat menanti kau pulang

Memori bersamamu
Kita susah bersama
Menangis bersama
Kita redah payahnya hidup

Kita makan apa sahaja
Kita lindung atap yang bocor
Kita berjalan melintas danau
Kita menangis dalam kepayahan

Segalanya,kita kuat bersama
Kita jadikan pondok usang
Sebuah mahligai indah
Dan kita bahagia di dalamnya

Kerana cinta itu
Aku lahirkan putera dan puterimu
Aku didik mereka
Menjadi insan berguna

Tiada hadiah indah dariku
Andai aku pergi dulu darimu
Jagalah zuriat kita ini
Kerana..
Merekalah lambang cinta kita

Doaku dari jauh
Muga cinta kita
Tidak akan digugat
Walau apa yang datang

Kerana....

CINTA KITA BAGAI SONATA MUSIM SALJU







No comments: