Sunday, April 28, 2019

HEI !!!! ORANG KATA , AKU KATA



Orang kata kerja guru itu lelah
Hari hari dari kecil sampai tua pergi sekolah
Aku kata jiwa aku memang indah
Setiap waktu ada guru dan murid ketawa berdekah
Walau kekadang naik darah

Orang kata cikgu itu gajinya kecil
Layaknya bawak kereta kancil
Wah!!! sedap mulut nak kena kutil
Aku kata guru itu kaya
Banyak ilmu penuh di dada
Hari hari pakai baju penuh gaya
Murid gembira ayah ibu bahagia

Orang kata guru itu banyak cuti
Wah!!!! kenapa awak suka dengki
Sesuka rasa ngumpat ikut hati
Aku kata cikgu suka cuti
Bawak buku balik rumah macam bawak roti
Dekat rumah sambil makan ingat GB
"siapkan kerja walau awak tengah cuti"
Kau mana tahu,jangan suka dengki dengki
Nanti anak cucu belajar tak reti reti
Eja kaki dia sebut daki
Eja lari dia sebut lori
Kekadang cikgu rasa nak mati
Dapat murid sebegini
Namun guru tetap baik hati

Selamat Hari Guru

No comments: