Saturday, November 7, 2009

2 MINGGU LAGI

2009,kulalui sebagai pendidik hampir kepenghujungnya.2 minggu lagi akan bercutilah anak-anak didikku.Aku sebagai pendidik pula mula menarik nafas sedikit lega.Keluh kesah mendidik juga nampaknya hampir berakhir sudah.Ahhhh...penat juga jadi pendidik ni.Sudah 22 tahun aku bergelumang dengan tugas ini.Jauh di sudut hati aku belum puas sebenarnya.Itulah seorang guru.Walau sudah bersara pun mereka akan rindukan alam persekolahan.Suara anak-anak didik di sekolah tidak sama dengan suara anak-anak di rumah.Walau pun penat ,aku tetap rindu pada anak-anak didikku.Apa lagi bila lihat anak-anak itu berjaya.Yang tak berjaya pun,ia telahku bekalkan sedikit nasihat supaya sentiasa bersyukur dengan kebolehan yang Allah anugerahkan.Muga tahun depan aku tetap bersemangat menerima pelajar baru pula...

No comments: