Wednesday, December 8, 2010

dec 9

pukul 5 aku dah bangun
hari ini nak berpindah appartment
kat Wang Fujing
berpindah ke tengah2 bandaraya
ambil appt 2 bilik

kerana hari ini anak ke2 irfan
kena balik ke KL
dah ponteng kuliah seminggu
jadi tak perlu appt 3 bilik

jimat gak belanja
kat sini appt 3 bilik 1ooo yuan gitu
Rm 500 semalam lah lebih kurang
kat Wang Fujing mahal sikit
sebab tengah-tengah tempat shopping
appt 2 bilik dalam 1100 yuan (rm 550 semalam)

kat sini tempat,jalan,appt dan apa sahaja amat bersih
macam kat london gak
pelik gak
kenapa malaysia banyak sampah yaaa
beijing adalah kota yang amat besar
tiada rumah teres atau banglo
mereka tinggal kat appt.
bangunan tinggi-tinggi

jalanraya pula kira terbaik lah
kemana sahaja ada Highway 6 lorong
cukup canggih
penduduk cina suka naik subway
kemana sahaja 2yuan
kalau turun satu stesen nak naik balek 2 yuan
pokoknya murah kan....

makanan kat sini susah sikit la
aku bawak bekalan yang cukup
kat sini ada jual produk malaysia
biskut munchy.sardin cap ayam yg muka Chef Wan tu
kira senanglaa
kami tak lapar
maggi aku dah abis
aku masak macaroni pulak
he he

kat sini seronok
tapi musim sejuk tu yg tak tahan
kulit dan mulut pecah-pecah
kena sapu cream pelembab
kalau nak gi kebeijing
pergilah dalam musim bunga
musim sejuk ni
pemandangan tak cantik
tapi aku menunggu jugak kot salji turun
tapi tak dapat rasa kot

tak apalah
suhu sekarang ni pun dah sejuk sangat
kat kedai2 baju sejuk terlalu banyak

ok...stop kat sini dulu..nak kemas2

No comments: