Monday, October 3, 2011

LENANYA AKU DALAM DAKAPAN MIMPI

Suka tidur
macamana ya..rupa kita tidur


macan ni ker?


atau macam ni?


tak kan sampai macam ni pulak


atau semanis ini


yang begini mungkin...

Kenapa aku kata begini begitu

Kisah bermula malam tadi
kerana makan udang
dan aku terlupa yang aku alahan
maalomkan ..udang kannnn
sedap,manis aduhai

Malamnya gatal-gatal dan bengkak satu badan
aku makan ubat gatal
ubat ni...memang cepat hilang gatal
sebab dah tak tahan sangat
ambil 2 biji...
doctor suruh ambil 1 biji
dalam hati 2 lah..tak mati kot
punyalah haru..

Selepas makan ubat
tidurlah dengan lena yang amattttttt lena
mimpi bagai-bagai
turun bukit,mandi sungai,makan strawbery
kul 3 pagi sedar.minum air,buang air
suami masih buat tender
ehhhh...laki aku ni...mmg selalu lambat tidur

Maka...aku pun tidur semula
meneruskan mimpi indahku
tetiba...bulan terang
cantik bulannnn
oohhhhh..bulan
BULANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
dah siang,dah siang,dah siang
aku KESIANGANNNNNNNNNNNNNNNN
adehhhh....kul 7.30 pagi
bulan apa bende...matahari weiiiii

Maka loncatlah aku terjun katil....mandi,gosok gigi
baju pulak tak gosok lagi
aduh...aduh...tak tau lah
mari bayangkan
bersilat,kuntau,karate
laki aku...keh..keh..kehh..dia ketawa
rasa macam nak baling ajer ngan bantal
dia ketawa tengok aku menari-nari
dah rupa siamang mabuk
atau dah rupa tenok gatal kot...adehhhh

Fitrah pulak....relax ajer
sempat mak oiiii...ada perhimpunan kan?
alahai...relax..kang mak pengsan lak

aku pun..cooooolllll...sket lah
Siap...stat keta...broooommmm...jalan
sampai sekolah,perhimpunan baru habis..syukur
nasib nampak punggung GB...selamat..hari ini waktu aku sampai kul 8.14...
alahaiiiii.....

Huhhhh...janganlah berulang lagi..boleh gile aku
sebab tak pernah kesiangan..rasa kiamat dunia
Masa nak jalan gi blok E
ada murid tahun 1 tegur
"cikgu ani lambat ye ari ni?'
ohhhhh...malu aku
ini lah murid ven pertama yang datang
dia memang tau dah sape cikgu datang awal
aku jawab..malu-malu
"aahhh..cikgu tersilap tengok bulan,he he"
budak tu pun terpinga-pinga dengan jawapan aku
dan aku ,dia tersenyummmmmmmmmmmmm.


MALAM NI NAK TIDUR MACAM NI PULAK!!!!!!!

No comments: