Tuesday, July 12, 2011

ANTARA ECHO ,DRACULA DAN FEDERAL HIGHWAY





13 julai adalah sejarah. Aku MC hari ini kerana temujanji dengan PPUM. Atas kesihatan yang memaksa aku ke sana,aku memontengkan anakku FITRAH. Hari ini kena pereksa jantung.Almaklumlah dah tua.Nafas selalu tersekat-sekat. Takut jugak mati mengejut...adehhh...tak sempat bermenantu aku nanti.

Pada mulanya nak naik teksi aja.Tapi tahulah...naik teksi pi balek RM50.Sayang duit aku. Lagi pun pagi-pagi teksi tak mau hantar. Suamiku outstation. Hati berbelah bagi.Dalam hidup aku tak pernah bawak kereta sejauh melebihi 10 km.Apalagi kalau nak ke PPUM. Dari malam tak senang hati.

Fitrah kata..bawak aja lah mak oiiii...mak ni..penakut..Amboiiii..jahatnya mulut.Awal pagi jam 8,aku keluar rumah.Wahh..bawak kereta.Ingat nak parking kat depan
kedai depan taman tu aje.Tapi aku terus aje bawak kereta dan masuk Federal Highway...adohhhh!!!!!mati-mati..sesaknya jalan.Sejuk kaki aku.Meleleh embun badan aku.Pecah semua lemak tepu aku.Nak pusing balek...aku dah panic...

Kita parking kat subang parade je Fitrah.Pas tu kita naik teksi.Aku dah takut nihhh.
Naya tak sampai PPUM.Dalam pada takut-takut...aku terus jugak.Mak,tak parking kat subang ke???tanya Fitrah...Laaa...dah terlepas lah dik!!!! aduhhhh...Jalan memang sesak giler.

Aku tarik nafasssss...hembusssss....tekan minyakkkk.....broooommmmmm...FEDERAL HIGHWAY AKU PUNYERRRR.....Wahhhhh...semangat aku datang.Muka KITTY,SANISAH,YANTI,MENI-MENI,KWN KILANG KICAP,SUHAIZA,LIM,AMUTHA,MARINA,HUDA,ILLA...TETIBA MENJELMA DALAM KEPALA OTAK AKU.Inilah mereka yang selalu bagi semangat kat aku.

Akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....aku sampai ke PPUM.Adehhhhhhh...Memang sejarah lah.Tak sangka..kerana semangat anakku FITRAH juga...aku sampai ke PPUM...Syukur.syukur. Hari ini aku berjaya jugak.

Lepas menjalani rawatan ECHO dan ambil darah...makan kat Secret resepi(meraikan kejayaan melintasi Federal Highway) ha ha..lawak tol aku nih...Lepas tu aku pun balek ke Batu 3 dengan gagah perkasanya...hu hu.oooo jap,aku singgah jap kat Subang Parade beli baju...he he

Sampai rumah,aku senyum sendirian.Senyum bangga yang teramat.Aku mahu kongsi cerita ini dengan suamiku nanti.Mlm nanti aku mesejlah...

Kesimpulannya ,bolehlah aku bagi sedikit ilmu:

1. hidup perlu ada semangat.Semangat yang kuat mengatasi segala rasa takut.

2. adakala hidup perlu berdikari.Tidak perlu bergantung selalu dengan suami.Belajar
sendiri dan selalu anggap kita boleh buat.

3. semangat anak kecil perlu kita sanjung dan cuba buktikan bahawa semangat yang anak
anak berikan itu..adalah bermakna

4. dalam menjalani hidup,perlu kekuatan dalaman yang amat kental.Bila semangat kental
itu sudah terpahat dalam hati...kita akan berani dan pasti berjaya

5. Selalu ingat kepada Allah kerana kekuatan kita adalah redha dariNya.Terima kasih
TUHANKU kerana kau beri aku kekuatan.

6. Suami adalah segala-galanya...Redha suami juga adalah keberkatan.Terima kasih
Abang.Kaulah sumber kekuatanku.Kau banyak mengajarku menjadi wanita kuat walau
pun kau selalu tiada di sisi.

BEGITULAH AKU.AKU ADALAH AKU.

No comments: