Saturday, July 2, 2011

ANTARA SEMUT DAN DURI.YANG MANA SATU SAKIT?

Haaaaaahhh....tarik nafas lega.Selesailah sudah larian 1 malaysia.Aku bersyukur kerana semuanya sudah selamat.Makanan dan minuman pula mencukupi.Air sarsi kak ani kantin...aduhhhhh....sejuk sedap.Bertong-tong.Bagai boleh dibuat air penawar panas badan,panas hati...aikkkk...ishhhhh....aku dan kau,kau,dan kau saja yang tahu.

Sesekali seronok gak macam ni.Menari senamrobik ala-ala hindi,tarian sarawak yang unik,bersenam sambil membuang peluh bercampur toksin....alahai...gini-gini boleh buat aku kurus.Tapi...itu panggilan kantin,bagai PANGGILAN PULAU yang amat berhantu.Makanan bagai OTEL 5 BINTANG. Menu bagai berada di negara bersalji...uwehhhhh...telor mata,sosej kukus,beans,mee hoon,nasi goreng,nugget,timun dihiris nipis,kuih karipap,roti bakar....bla..bla...bla...adehhhhh.1gm berat turun...jap lagi 2 kilo berat naik...sudah aku kabo...kantin tu amat UNIC.Maka usah nak datang jual ubat kurus kat kami....kami guru bagus.Kami beli.Kami makan/minum DIET tu....tapi..mata kami buntang ..kira macam bulat mcm telor mata tulah jugakkk.

Dalam sedap cerita makan...kat padang pulak.Lepas terima hadiah..budak-budak ada main-main lah kiranya..Kat padang kami ada banyak semutlah pulak.Agaknya dia tak rela menjadi tuan rumah PIALA RAJA MUDA kot...atau dia malu nak jumpa Raja Muda Selangor nanti gamaknya.Aihhhhhh.....Ada pulak sedikit duri menjalar-jalar kat padang tu...Tercucuk kaki...hati...adoiiii...syakit!!!!!!

Ceritera antara semut dan duri....GB kena gi tengok nihhh...amat bahaya.Nanti budak-budak bersenam,kena gigit,bengkak badan....aduhai....komplen lagi...payahh.Gi tengok Puan Guru Besar.Ada busut semut kot kat tengah padang tu!!!!!!

Tak banyak sangat ceritalah ari ni.Biasa-biasa aje.Aku ingin ucapkan terima kasih pada semua kengkawan yang balik sama ngan aku.Kul 12.20 t.hari.Yang balik terawal,mereka ada sebablah kot.Harap semua selamat.Bagi yang tergigit semut atau digigit semut,harap sapu ubat cepat-cepat.Bagi yang tercucuk DURI...haraap lukanya tak dalam.....ha ha.ha Gelak tak baik kan!!!

CUMA AKU NAK TANYA

ANTARA DURI DAN SEMUT YANG MANA SAKIT?

No comments: